top of page

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

 

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper

Artikel 2 – Toepasselijkheid en voorwaarden

Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling

Artikel 4 – Prijs

Artikel 5 – Betaling

Artikel 6 – Conformiteit

Artikel 7 -  Afhalen

Artikel 8 – Overmacht

Artikel 9 – Intellectuele eigendom

Artikel 10 – Klachtenregeling en geschillen

Artikel 1       Identiteit van de verkoper

 

Wij zijn:

 

VP EU Intertrade BV (handelsnaam: Pasta Lanta)

Sint Laurentiuslaan 21

2390 Malle

België                                                                                                            

 

E-mailadres: contact@pastalanta.be

Telefoonnummer: 0032 (0) 493976122

Ondernemingsnummer: 0780.585.229

Bankrekeningnummer: BE17 7370 5942 0021

Artikel 2       Toepasselijkheid en voorwaarden

 

*  Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als klant. Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten       verwerft       of       gebruikt).       Dit       wordt       dan       duidelijk       vermeld.

 

*  Wij aanvaarden enkel bestellingen uit België

 

*  Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, moet een ouder of wettelijke voogd je bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren.

 

*  Je kan onze algemene voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze Algemene verkoopsvoorwaarden.   Je   kan   deze   steeds   terugvinden   op   onze   website. We vragen je echter nog een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden    hebt    gelezen    en    goedgekeurd    wanneer    je    een    bestelling    plaatst.

​​​

Als je online bestelt bezorgen we je bovendien samen met de bestelsbevestiging (of ten laatste bij de levering) een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je aan om dit altijd te doen.

 

Als er naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kan jij als consument altijd         de voor                                 jou             meest      voordelige     tekst                                 inroepen.

 

Artikel 3       Ons aanbod en jouw bestelling

 

*  Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden,       dan       vermelden       we       dit       uitdrukkelijk       in       dat       aanbod.

 

*  We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede  beoordeling  kan  maken.  Als  we  gebruik  maken  van  afbeeldingen,  zijn  deze  een waarheidsgetrouwe     weergave     van     de     aangeboden     goederen     en/of     diensten. Vergissen is echter menselijk. Als we ons dus overduidelijk hebben vergist, zijn we niet verplicht om                                           alsnog                                       te                                           leveren.

 

  Om een bestelling te plaatsen, voeg je het product/gerecht toe aan je winkelmandje. Nadien vul je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift  ‘plaats bestelling en betaal’.  Als  je  deze  stappen  hebt  doorlopen,  is  je  bestelling  definitief.

 

*  Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.​​

 

Artikel 4       Prijs

 

*  Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg   van veranderingen in           BTW-tarieven.

 

*  Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.

 

​​​Artikel 5       Betaling

 

*  Wij   kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.

 

*  We  aanvaarden  de volgende betaalmiddelen: Visa, Mastercard, Visa, American Express, Maestro, Apple Pay, PayPal en Bankcontact.

 

*  Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, maken wij gebruik van SSL technologie. SSL zorgt ervoor dat je transactiegegevens worden versleuteld en onleesbaar gemaakt wanneer ze worden verzonden via het internet. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

 

Artikel 7       Conformiteit

 

*  Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product.  Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten zoals deze   bestaan    op het ogenblik van je bestelling.

 

Artikel 8       Afhalen

 

*  Alle bestellingen dienen te worden opgehaald door de klant op het adres van Pasta Lanta, na volledige en effectieve betaling van de bestelling.

 

*  Bestellingen kunnen enkel worden opgehaald tijdens de openingsuren van Pasta Lanta.

 

*  Mochten we de bestelling niet tijdig kunnen klaarmaken, dan verwittigen wij je altijd op voorhand. We spreken dan samen met jou een nieuwe tijdstip af. Indien je dat wenst, dan mag je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij    betalen je dan binnen    30    dagen na de ontbinding terug. Als wij je niet verwittigen voor het verstrijken van het initieel voorziene tijdstip van afhalen, dan mag je als consument bij het verstrijken van die termijn al onmiddellijk de overeenkomst kosteloos ontbinden. Wij betalen je dan binnen 30    dagen na de ontbinding terug.

 

Artikel 9       Duur

 

*  Heb je met ons een overeenkomst van onbepaalde duur gesloten (en dus zonder een vaste einddatum), dan kan je deze op elk moment opzeggen. Bij de opzeg moet je wel de opzegregels respecteren. Dit betekent dat je ons per e-mail moet laten weten dat je de overeenkomst wilt opzeggen (naar contact@pastalanta.be) en dat er een opzegtermijn van 1 maand geldt.

 

*  Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan, loopt voor maximaal twee jaar.

 

*  Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van diensten, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds    kan    opzeggen,    rekening    houdend    met    de    opzegregels-    en    termijn.

 

*  Omvat de overeenkomst van bepaalde duur de verkoop van goederen, en is er afgesproken dat deze overeenkomst stilzwijgend zal worden verlengd als je niet tijdig opzegt, dan wordt deze overeenkomst een overeenkomst van onbepaalde duur. Hierbij geldt opnieuw dat je deze steeds kan opzeggen, rekening houdend met de opzegregels- en termijn.

 

Artikel 10      Overmacht

 

*  In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen     schadevergoeding verschuldigd aan jou.

 

*  Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...

 

Artikel 11      Intellectuele eigendom

 

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
     

  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

 

Artikel 12      Klachtenregeling en geschillen

 

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
     

  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de   eerste   plaats   worden   teruggegrepen   naar   de   Belgische   Wet   Marktpraktijken   en Consumentenbescherming  zoals  opgenomen  in  het  Wetboek  van  Economisch  Recht. Bij     geschillen      zijn     enkel      de      bevoegde       Belgische         rechtbanken  bevoegd.
     

  3. Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
     

  4. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online    Dispute    Resolution    platform    van    de    Europese    Unie    via    deze    link: http://ec.europa.eu/odr
     

  5. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst (zie artikel 12.1), dan kan je terecht bij Safeshops. Als je klacht wordt aanvaard door SafeShops zal ze op neutrale wijze bemiddelen tussen ons en jou als klant. Let wel op, enkel klachten die via het klachtenformulier     op     https://www.safeshops.be/nl/consumers-complaints/     worden ingediend, worden behandeld. Zo beschikt Safeshops meteen over alle juiste gegevens om je klacht verder te behandelen.

bottom of page